224
riječi
znanost
znanost
znanost
znanost
znanost
znanost
Mirjane Gerić Strižić
O novim konceptima razvoja –
Sisak: kreativni grad
Od zgarišta teške industrije do kreativne ekonomije ili:
kako kulturu „upregnuti“ u sveopći razvoj
Ovaj prilog donosi naglaske izmagistarskog rada autoriceMirjaneGerić Strižić kojeg je na temu „Marketinga u kulturi: studije slučaja
Gradske galerije ‹Striegl› Sisak“, uz mentorstvo prof. dr. sc. Mirne Leko Šimić, napisala na poslijediplomskom specijalističkom studiju
Marketinga posebnih područja na Ekonomskom fakultetu u Osijeku, Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, te obranila u
veljači 2016. godine. Ideje i istraživanje prikazani u ovom završnom radu nemaju pretenziju kititi se epitetom znanstvenog djela.
Namjera je ukazati na činjenicu da su čovjek i njegovi kreativni produkti, ključna marketinška vrijednost u ekonomiji i društvu. Na
taj način ovaj rad daje skroman stručni ali nadasve pošten prilog rasvjetljavanju aktualnih društvenih, političkih i kulturnih pitanja
„za koja se čini da su od male trenutne važnosti ali će nastojati pridonijeti i teorijskim i empirijskim raspravama“, (Burnham i sur.,
2006:6).
Posvećeno Slavoljubu Slavi Strieglu (1919. – 2014.)
(fotografija preuzeta s www.galerija-striegl.hr)
SAŽETAK
Kultura kao specifičan izraz civilizacije jedan je od najvažnijih temelja razvoja ali i uvjeta napretka suvremenog društva.
Sloboda i stvaralaštvo kao obilježja kulture ujedno su i čimbenik i odraz gospodarske razvijenosti jer nesputana i poticana,
živa i bogata kulturna ponuda pridonosi podizanju razine pojedinačne i kolektivne svijesti. Kreativno mišljenje konstruktivno
djeluje na ekonomske odnose. Kultura okružuje naš život, izaziva maštu, otvara i oslobađa um, te potičući naše misli i
osjećaje, predstavlja „nešto“ uzvišeno i mistično. Također, kultura je produkt umjetnikovih razmišljanja i emocija koji oživi u